"Психологиялық қызметтің" жұмыс жоспары
Жоспарды құру барысында мына тізімдегі нормативтік құжаттар ескерілді:
- ҚР Конституциясы
- ҚР бала құқығы туралы заңы
- ҚР «Білім туралы» заңы
- ҚР білімінің даму концепциясы
- ҚР «Неке және отбасы» заңы
- Психологтың әдеп кодексі
- Психологтың лауазымдық нұсқаулығы
- ҚР Білім және ғылым министрінің 2011ж. «20» желтоқсан №528 бұйрығы (Орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидасын бекіту туралы)
- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығы (Орта білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру қағидаларын бекіту туралы)
- Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4 бұйрығы (Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы )
ü Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 21 желтоқсандағы № 506 бұйрығы (Баланы жәбірлеудің (буллингтің) профилактикасы қағидаларын бекіту туралы)
- ҚРБҒДМБ2020-2025ж.ж. «Білім беруұйымдарыныңпсихологиялыққызметі мен мектептердегітатуласуқызметтерікүшейту»
- Қазақстан Республикасы Ministry of Education and Scienceнің 25.08.2022 ж. № 377 бұйрығы негізінде «Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы» (Әділет министрлігінде тіркелген күні 26.08.2022 ж.) психологиялық қызметтің жұмысын жүзеге асыру.
- Ы. Алтысарин атындағы Ұлттық білім академиясының 2024-2025 оқу жылындағы ерекшеліктер туралы әдістемелік нұсқау хат
Мақсаты:
Мектеп кезеңінде қолайлы психологиялық жағдай жасау және оқу процесінің барлық қатысушыларына психологиялық қолдау көрсету арқылы білім беру процесіне қатысушыларды психологиялық сүйемелдеу.
Негізгі міндеттері:
- Білім алушылардың тұлғалық және зияткерлік дамуына ықпал ету, өзін - өзі тәрбиелеу және өзін - өзі дамыту қабілетін қалыптастыру;
- Білім алушыларды психологиялық - педагогикалық зерделеу негізінде әрбір білім алушыға жеке тәсілді қамтамасыз ету;
- Психодиагностикалықжәнепсихокоррекциялықжұмыстардыжүзегеасыру;
- Білім алушылардың психикалық денсаулығын сақтау;
- Психологиялық проблемаларды шешуде және оқу - тәрбие жұмыстарының қолайлы әдістерін таңдауда оқушыларға, ата - аналар мен педагогтерге консультациялық көмек, қолдау көрсету;
- Білім беру үдерісіне қатысушылардың барлығының психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыру;
Психодиагностика.Оқыту мен тәрбиелеудегі себептерді, проблемаларды анықтау мақсатында тұлғаның қасиеттерін психологиялық - педагогикалық зерттеу.
Психопрофилактика.Қоғамдық қауіпті құбылыстар мен ауытқушылықтардың алдын алу шараларын жоспарлау, білім алушылардың әлеуметтік – психологиялық жат қылықтарының алдын алу.
Психологиялық кеңес беру.Білім беру мен оқытуды дамытуға өтініш білдірген ересектер мен балаларға жағдайды шешуге көмек көрсету.
Психологиялық түзету.Жеке тұлғаны қалыптастыру үдерісіне қиындықтар, мәселелер, белсенді әсер етушілермен жұмыс. Психикалық және тұлғалық дамуындағы ауытқуды болдырмау.
Психологиялық ағарту. Психологиялық мәдениетті көтеру, психологиялық қызметке сұранысты қалыптастыру және проблемаларды шешу жолдары туралы ақпарат беру.
Тамыз | ||||
Психологиялық қызметтің жұмысын жоспарлау | ||||
Қызметі | Мақсаты | Жауаптылар | Аяқтаунысаны | |
1 | Психологиялық қызметтің жылдық жұмыс жоспарын бекіту | Білім беру процесіне қатысушыларды кешенді психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді ұйымдастыру | Психологиялыққызметтіңқұрамы | Оқу жылына бекітілген жоспар |
2 | Білім беру ұйымының психологиялық қызметінің құрамы туралы бұйрықты бекіту | Нормативтік-құқықтық базаны құру | Хатшы | Білім беру ұйымының психологиялық қызметінің құрамы туралы бұйрық |
3 | Мобильдітоптыңқұрамытуралыбұйрықтыбекіту | Нормативтік-құқықтық базаны құру | Хатшы | Мобильді топтың құрамы туралы бұйрық |
3 | «Сенім жәшігі» және жәшікті ашатын құрамды бекіту туралы бұйрықты бекіту. | Нормативтік-құқықтық базаны құру | ДТІЖО | «Сенім жәшігі» және жәшікті ашатын құрамды бекіту туралы бұйрық. |
№ р/с | Activity | Жұмыстың бағыттары | Нысаналы топ | Орындау мерзімі | Орындалу нысаны | Жауапты | Орындалу белгісі | ||||||
І.Диагностика | |||||||||||||
1 | 1 -сыныпта оқушылардың мектепке психологиялық дайындығын диагностикалау. «Керн-Йирасек» тесті | Бірінші сынып оқушыларының мектепке дайындығын зерттеу | 1 сынып | Қыркүйек Қараша Желтоқсан | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | МІБ ПК Анықтама | ||||||
2 | 5 сынып оқушыларының бейімделуін анықтау сауалнамасы | Бесінші сынып оқушыларының орта буынға бейімделуін бақылау | 5 сынып | Қыркүйек Қараша Желтоқсан | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | МІБ ПК Анықтама | ||||||
3 | Филлипстің мектеп мазасыздығының тест-сауалнамасы | Кіші және орта мектеп оқушының мектепке байланысты қобалжуының деңгейін зерттеу. | 5-6-7 сынып оқушылары | Қыркүйек | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | Анықтама | ||||||
4 | «Социометрия» әдістемесі. Топтық психологиялық климаты және тұлғааралық қатынастар құрылымындағы оқушының мәртебесін зерттеу. | Сынып мүшелері арасындағы өзара эмоционалдық қатынасты анықтап,сыныптың белгілі-бір мүшесінің топтық жағдайын анықтау | 5-11 сынып | Қыркүйек | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог сынып жетекшілері | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
5 | Басымдық профилі Д.Голланд тесті | Тұлғалық типтерін анықтауға арналған тест | 11 сынып оқушылары | Қазан | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | Анықтама | ||||||
6 | Буллинг, кибербуллинг, зорлық-зомбылық, жыныстық тиіспеушілікті анықтау сауалнамасы | Зорлық-зомбылықтың, буллингтің алдын алу | 5-11 сыныптар | Қазан Наурыз | Диагностика нәтижелерін талдау | Психологиялық қызмет мүшелері | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
7 | Дарынды, қабілетті білім алушыларды анықтау | 8-9,10-11 жастағы балалар қабілетін диагностикалау | 3-5 сыныптар | База ашылған уақытында | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
8 | Таңдау бойынша диагностикалық проективті әдістемелер. «Ағаштағы адамдар» Л.Пономаренко | Білім алушылардың ішкі эмоциялық күйін анықтау | 5-11 сынып білім алушылары | Желтоқсан | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог сынып жетекшілері | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
9 | Оқушылардың өзін өзі бағалауын анықтау «Баспалдақ» әдістемесі | Жеке тұлғаның өзін-өзі бағалау деңгейін диагностикалау | 2-4 сыныптар | Қыркүйек Ақпан | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог сынып жетекшілері | Анықтама | ||||||
10 | Кәсіби бағыттылығын анықтау. Қызығушылық картасы (А.Е.Голомшток әдістемесі) | Кәсіптік бағдар бойынша диагностикалау | 9 сынып оқушылары | Қаңтар | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
11 | І-ші жартыжылдық бойынша бір сабақтан «3», бір сабақтан «4» бар оқушылардан сауалнама | Білім алушылардың үлгерімінің төмендеуіндегі проблемаларды анықтау | 5-11 білім алушылары | Қаңтар | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог Сынып жетекшілері | ӘК отырысы Анықтама | ||||||
12 | «Кактус» әдістемесі | Баланың бойындағы агрессия деңгейін анықтау | 2-4 сынып | Қаңтар | Диагностика нәтижелерін талдау | Педагог-психолог | Анықтама | ||||||
13 | Бақылау диагностикасы «тәуекел тобы» контингентінің психодиагностикасы | Бірінші жартыжылдықта МПҚ анықталған оқушыларының психологиялық денсаулығының жай-күйін бағалау. | Оқушылар контингенті | Наурыз | Диагностика нәтижелерін талдау | ДТЖО, | Анықтама | ||||||
14 | «Мен болашақ бесінші сынып оқушысымын» тақырыбында проективтік шығарма әдістемесі | Бастауыш буыннан орта буынға көшу дайындығын зерделеу | 4 сынып оқушылары | Мамыр | Диагностика нәтижелерін талдау | Анықтама | |||||||
ІІ. Түзету-дамыту жұмысы | |||||||||||||
1. | 1-ші сынып оқушыларының бейімделуіне бағытталған түзету-дамыту сабақтары. | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 1 сынып оқушылары | Қыркүйек –қазан (қажет болған жағдайда қараша-желтоқсан ) Аптасына бір сағат | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог Сынып жетекшілері | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
2. | 5-ші сынып оқушыларының бейімделуіне бағытталған түзету-дамыту сабақтары | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 5-сынып білім алушылары | Қыркүйек - Қазан (қажет болған жағдайда қараша-желтоқсан ) Аптасына бір сағат | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог Сынып жетекшілері | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
3. | Социометрия әдістемесінің нәтижесі бойынша оқушылармен психологиялық түзету-дамыту сабақтары | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 5-11 сынып оқушылары | Қазан қараша (каникулдық мектеп аясында) | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог | |||||||
4 | Ы. Алтынсарин атындағы ҰБА «Орта білім беру ұйымдарында кәмелетке толмағандар арасында аутодеструктивті мінез-құлықтың алдын алу». бағдарламасын жүзеге асыру аясында (Аутодеструктивті мінез-құлықты түзету сабақтары) | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 1-11 сынып оқушылары | Жыл бойы | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог | МІБ ДЖК | ||||||
5 | Диагностикалар қорытындысы бойынша түзету сабақтары | Тренинг элементтері бар жаттығулар | 1-11 сынып оқушылары | Диагностика нәтижесіне қарай | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог Сынып жетекшілері | |||||||
6 | «UNT-ге дайындық», «UNT-ге сеніммен барамыз» | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 11 сынып оқушылары | Желтоқсан- Мамыр | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог | |||||||
7 | Кәсіби бағдар 9 сынып оқушыларымен түзету дамыту сабақтары | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 9 сынып оқушылары | Қаңтар Ақпан Наурыз | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог Сынып жетекшілері | МІБ ДЖК Анықтама | ||||||
8 | 4 сынып оқушыларымен түзету- дамыту сабақтары | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 4 сынып оқушылары | Ақпан Наурыз | Сабақ жоспары Хаттама | Педагог-психолог | |||||||
9 | Сынып жетекшімен бірлескен сынып сағаттары | Тренинг элементтері бар жаттығулар. | 1-11 сынып | Жыл бойы | Сабақ жоспары | Педагог-психолог Сынып жетекшілері | |||||||
10 | ЕББҚ балалармен түзету-дамыту сабақтары | ЕББҚ ететін балалардың жеке мүмкіндіктерін дамыту | ЕББҚ балалар | Жыл бойы | Сабақ жоспары | Педагог-психолог | |||||||
IIIАлдын алу-ағарту жұмыстары | |||||||||||||
1 | «Бірінші сынып оқушыларының сәтті бейімделуіне жағдай жасау» | Педагогтерді психологиялық-педагогикалық ағарту | 1 сынып педагогтері | Қыркүйек | Семинардың өтуі туралы ақпарат | Педагог-психолог | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
2 | «Бірінші сынып оқушыларына бейімделу» | Ата-аналарды психологиялық-педагогикалық ағарту | 1 сынып ата-аналары | Қыркүйек | Семинардың өтуі туралы ақпарат | ДТЖО, педагог-психолог | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
3 | «Орта буынға өту кезінде бесінші сынып оқушыларының сәтті бейімделуіне жағдай жасау» | Педагогтердіпсихологиялық-педагогикалықағарту | 5 сыныппедагогтері | Қыркүйек | Семинардың өтуі туралы ақпарат | Педагог-психолог | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
4 | Parents арналған мектеп «Балалар мен жасөспірімдер депрессияның белгілері»; «Сынып жетекшісі мен ата-аналардың өзара оң іс-қимылы»; «Буллинг. Оны қалайтоқтатуғаболады?»; «Әлеуметтік желілер. Балаларға арналған қауіпсіздік»; «Балалар махаббаты. Parentsқалайжауап беру керек?»; «Оқушы өміріндегі жағымды эмоциялар»; «Өтпелі кезең: оқушылардың физикалық және жыныстық дамуы»; «Отбасындағы микроклимат және бала тәрбиесі»; «Жазасыз тәрбиелеу». | Ата-аналарды психологиялық-педагогикалық ағарту | Орта жәнежоғарыбуыната-аналары | Жыл бойы | Information | ДТЖО, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, сынып жетекшілер | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
5 | Қыз және ұл балалармен ағарту жұмыстары | Қыз баламен ұл балаларға туындайтын әртүрлі қауіптіліктің алдын алу | 7-11 сынып қыздары мен ұлдары | Қазан | Анықтама | ДТЖО, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, сынып жетекшілер | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
6 | «Психологияапталығы» | 1-11 сынып оқушылары. Педагогтар. Ата-аналар | Желтоқсан | Өткізілген іс-шаралар туралы ақпарат мектеп сайтында орналастыру | ДТЖО, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, сынып жетекшілер | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | |||||||
7 | Informationтық акция, шағын дәрістер: «Қауіпсіз интернет», «Интернет ресурстарын иелену мәдениеті». Тақырып шамамен ұсынылған, тақырыптардың таңдауы бойынша жүзеге асырылады, тақырыпты өз тақырыбыңызбен де ауыстыруға болады. Іс-шара мақсатқа сай болуы керек | Интернеттегі қауіпсіз ережелерін қалыптасу жұмыстары | 1-4 сынып оқушылары үшін 5 сынып оқушылары өткізеді. 5-7 сынып оқушылары үшін 8 сынып оқушылары өткізеді. 8-10 сынып оқушылары үшін 11 сынып оқушылары өткізеді | Желтоқсан | Анықтама. -Іс-шараны әзірлеу Өткізілген іс-шаралар туралы ақпарат мектеп сайтында орналастыру | ДТЖО, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, сынып жетекшілер | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
8 | «Психологтың кеңестері» айдары бойынша психологтардың әлеуметтік желіге жаднама, кеңестер жариялауы | Ата-аналар, педагогтер, оқушыларды психологиялық-педагогикалық ағарту | Ата-ана Педагог оқушылар | Жыл бойы | Әлеуметтік желіге жариялау | Педагог-психологтер | Әлеуметтік желіге жариялау | ||||||
9 | Сенім пошта, телефонының жұмысы | Алдын алу жұмыстары | Оқушылар Ата-аналар Педагогтер | Жыл бойы | Тіркеу журналы | Психологиялық қызмет мүшелері Педагог-психолог | Тіркеу журналы | ||||||
10 | «Емтиханға қалай дайындалу керек?» дәрістерін өткізу.
| Мемлекеттік емтихандарға дайындық кезінде психоэмоционалдық асқынудың алдын алу. | 9,11 сынып оқушылары | Наурыз | - Іс-шараны әзірлеу - Өткізу туралы анықтама. | Педагог-психолог 9,11 сынып жетекшілері | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
11 | Тақырып бойынша дәріс: - «Емтиханға психологиялық дайындық» - «UNT-ға психологиялық дайындық» | 9, 11 сынып оқушыларында UNT-ға және мемлекеттік емтихандарға дайындық кезінде эмоционалды шамадан тыс жүктеменің алдын алу | 9, 11 сынып оқушылары | Мамыр | - Іс-шараны әзірлеу. - Өткізу туралы ақпарат | Педагог-психолог 9,11 сынып жетекшілері | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | ||||||
IV-Кеңес беру | |||||||||||||
1 | «Баланың мектепте оқуға психологиялық даярлық мәселелері» | Бірінші сынып оқушыларының психологиялық даму ерекшеліктері мен психологиялық өзгерістері туралы кеңес беру | 1 -сынып ата -аналары | Қыркүйек | Кеңес беру журналына тіркеу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
2 | «Сіздің балаңыз 5 -сынып оқушысы» | 5 -сынып оқушыларының ата -аналарына арналған психологиялық кеңес | 5 сынып ата-аналары | Қыркүйек | Кеңес беру журналына тіркеу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
3 | Диагностиканың қорытындысы бойынша суицидтік бейімі мен мазасыздық деңгейі | Жоғары оқушылармен жекелей және топпен кеңес беру. | 6-11 сынып оқушылар | Сәуір | Кеңес беру журналына тіркеу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
4 | Сұраныс бойынша психологиялық кеңес | Депрессия,стресс, агрессияға ұшыраудың алдын алу | Оқушылар Ата-аналар Teachers | Жыл бойы | Кеңес беру журналына тіркеу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
5 | Ата аналарға арналған кеңес: «Өзіңізді және балаңызды болашақ емтихандарға қалай дайындауға болады» | Ата-аналарды кәсіптік ағарту | 9,11 сыныптардың ата-аналары | Бейіндік оқыту бойынша директордың орынбасары, психологтер | - Informationтар - Іс-шараны әзірлеу. Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | Кеңес беру журналына тіркеу | |||||||
6 | Мектеп бітірушілерге емтихан тапсыруға дайындық бойынша ақыл -кеңес | UNT -ға дайындық бойынша психологиялық кеңес | 11 -сынып білім алушылары | Сәуір | Кеңес беру журналына тіркеу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
7 | Teachers мен ата-аналардың сұранысы бойынша балаларға арналған жеке кеңестер | Балаларға, ата-аналар мен мұғалімдерге психологиялық көмек | Балалар, ата-аналар, педагогтер | Сұраныс бойынша | Педагог-психологтың жеке консультацияларын есепке алу журналына жазу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
8 | Administrationтің, ата-аналардың және мұғалімдердің сұраныстары негізінде топтық кеңестер | Психологиялық көмек | Сұраныстар негізінде | Сұраныс бойынша | Психологиялық қызметтің топтық және жеке жұмысын есепке алу журналына жазу | Педагог-психолог | Кеңес беру журналына тіркеу | ||||||
V. Ұйымдастыру-әдістемелік жұмыс | |||||||||||||
1 | Ата-анасының (заңды өкілдерінің) білім алушыға білім беру ұйымында психологиялық қолдау көрсетуге келісімі | Ата-аналардан баламен жұмысқа келісімін алу | 1-11 сынып ата-аналары | Қыркүйек | Келісім парағы | Педагог-психолог | Ата-аналармен келісім шарт | ||||||
2 | Психологтарға арналған семинарларға, конференцияларға қатысу | Өз дағдыларын, білімін, дағдыларын кеңейту | Психологтер | Жыл бойы | Activity бағдарламалары | Педагог-психолог | Бағдарлам Презентация | ||||||
3 | Психологиялық қызметтің жұмысы туралы жылдық есеп жасау | Есептілікті орындау | Әдістемелік бөлім | Қаңтар мамыр | Педагог-психолог | Әдістемелік бөлім ұсынған нысан бойынша жылдық талдамалық және статистикалық есеп. |